Selecteer een pagina

UITGANGSPUNTEN

FoodBattle is ontstaan uit een initiatief van Wageningen Food & Biobased Research en Circulus-Berkel om voedselverspilling door huishoudens te verminderen. In samenwerking met Milieu Centraal en Voedingscentrum is inhoud gegeven aan wat FoodBattle nu is: een instrument om het belang van het verminderen van voedselverspilling onder de aandacht te brengen bij burgers / consumenten. FoodBattle is mede mogelijk gemaakt door het ministerie van Infrastructuur & Milieu in samenwerking met het ministerie van Economische Zaken en Rijkswaterstaat Leefomgeving.

UITGANGSPUNTEN

FoodBattle is ontstaan uit een initiatief van Wageningen Food & Biobased Research en Circulus-Berkel om voedselverspilling door huishoudens te verminderen. In samenwerking met Milieu Centraal en Voedingscentrum is inhoud gegeven aan wat FoodBattle nu is: een instrument om het belang van het verminderen van voedselverspilling onder de aandacht te brengen bij burgers / consumenten. FoodBattle is mede mogelijk gemaakt door het ministerie van Infrastructuur & Milieu in samenwerking met het ministerie van Economische Zaken en Rijkswaterstaat Leefomgeving.

BIJZONDERHEDEN

Wij hebben voor FoodBattle een website gemaakt met een tool voor gebruikers om een ‘battle’ te kunnen starten. Je kunt je op de website inloggen en 3 weken lang bijhouden welke etensrestjes je weggooit. Aan de hand van de ingevoerde waarden, wordt een grafiekje gemaakt, om het voor de gebruiker inzichtelijk te maken van welke productgroep hij/zij het meeste weg gooit. Ook krijgt de gebruiker tips toegestuurd over de productgroep waarin hij de meeste verspilling veroorzaakt.

BIJZONDERHEDEN

Wij hebben voor FoodBattle een website gemaakt met een tool voor gebruikers om een ‘battle’ te kunnen starten. Je kunt je op de website inloggen en 3 weken lang bijhouden welke etensrestjes je weggooit. Aan de hand van de ingevoerde waarden, wordt een grafiekje gemaakt, om het voor de gebruiker inzichtelijk te maken van welke productgroep hij/zij het meeste weg gooit. Ook krijgt de gebruiker tips toegestuurd over de productgroep waarin hij de meeste verspilling veroorzaakt.

SOCIALE MEDIA

Als iemand een battle aanmaakt, kan hij die in z’n eentje aangaan, of daarvoor vrienden uitnodigen in de vorm van een groepsbattle. De resultaten kunnen dan heel leuk met elkaar vergeleken worden. Ook is het mogelijk om je battleresultaten te delen op social media. Facebook is daar een heel handig medium voor.
Het is de bedoeling dat de gedeelde resultaten, in de vorm van grafiekjes, anderen uitdagen om zelf ook aan de FoodBattle mee te doen.
Je kunt je ook via Facebook aanmelden voor de FoodBattle.

SOCIALE MEDIA

Als iemand een battle aanmaakt, kan hij die in z’n eentje aangaan, of daarvoor vrienden uitnodigen in de vorm van een groepsbattle. De resultaten kunnen dan heel leuk met elkaar vergeleken worden. Ook is het mogelijk om je battleresultaten te delen op social media. Facebook is daar een heel handig medium voor.
Het is de bedoeling dat de gedeelde resultaten, in de vorm van grafiekjes, anderen uitdagen om zelf ook aan de FoodBattle mee te doen.
Je kunt je ook via Facebook aanmelden voor de FoodBattle.

BIJZONDERHEDEN

Wij hebben voor FoodBattle een website gemaakt met een tool voor gebruikers om een ‘battle’ te kunnen starten. Je kunt je op de website inloggen en 3 weken lang bijhouden welke etensrestjes je weggooit. Aan de hand van de ingevoerde waarden, wordt een grafiekje gemaakt, om het voor de gebruiker inzichtelijk te maken van welke productgroep hij/zij het meeste weg gooit. Ook krijgt de gebruiker tips toegestuurd over de productgroep waarin hij de meeste verspilling veroorzaakt.

BIJZONDERHEDEN

Wij hebben voor FoodBattle een website gemaakt met een tool voor gebruikers om een ‘battle’ te kunnen starten. Je kunt je op de website inloggen en 3 weken lang bijhouden welke etensrestjes je weggooit. Aan de hand van de ingevoerde waarden, wordt een grafiekje gemaakt, om het voor de gebruiker inzichtelijk te maken van welke productgroep hij/zij het meeste weg gooit. Ook krijgt de gebruiker tips toegestuurd over de productgroep waarin hij de meeste verspilling veroorzaakt.